Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa

De cand ma stiu am fost o persoana slaba ,  iar asta fiind genetic fiindca mama mea este la fel .  Cand eram adolescenta familia si prietenii mei credeau ca tin dieta pentru a arata asa si mereu incercam sa le dovedesc contrariu ,  de fiecare data cand ma puneam la masa nu exista sa nu mananc extrem de mult la fel ca si acum dar pe atunci abuzam de aceasta situatie si mancam toate prostiile pline de grasimi  si calorii , nu imi pasa pe cand acum am devenit mai atenta la ce mananc , mi-am dat seama ca sa fii slaba nu inseamna sa mananci nesanatos dar tu sa crezi ca daca nu se pun kg in plus inseamna ca esti sanatoasa tun. 

      Mi-am dat seama de aceste lucruri atunci cand am avut o durere de stomac foarte mare sI am mers la doctor si in urma analizelor rezultatul a fost "Gastrita " ,ufff nici nu imi venea sa cred , la varsta de 17 ani gastrita ?  parea destul de ironic , de atunci am incercat sa mentin un echilibru in alimentatia mea de zi cu zi.
   Bine inteles ca asta nu inseamna ca mananc numai legume si carne fiarta , din contra mi-am facut un orar si incerc sa il indeplinesc .
     Dimineata de obicei nu am pofta de mancare mai degraba as prefera o cafea dar stiu ca nu face bine pe stomacul gol  asa ca m-am invatat sa mananc cate ceva inainte de a-mi bea cafeaua de exemplu  1 pahar de suc natural de portocale  ( si cand zic natural inseamna facut pe loc in casa dureaza putin ) si clatite cu banane chips  , sunt extrem de gustoase si iti dau multa energie si pe deasupra vitamine necesare organismului de obicei folosesc produse din supermarket-uri dar de la marca SANO VITA   , dar fiecare isi ia de unde vrea ,  preturile sunt accesibile .
       Pranzul trebuie sa fie lejer dar satios ,  stim cu toti ca multi nu putem sa respectam  si mai sarim peste mesele principale pe care le inlocuim cu fast food din cauza timpului , nu este indicat dar nici nu cred ca exista persoane care nu au mancat macar o data fast food fiind constienti de consecinte .  De obicei la pranz mananc : 
 ● Piure de cartofi cu pui facut pe plita 
● Ciuperci cu pui si smantana 
● Cartofi  la cuptor cu peste 
 Iar ca desert fac prajituri cu mere , caise deshidratate , ananas confiat  .
  Imi place sa mananc chiar daca nu pun niciun kg pe mine ....
       Cina deja trebuie sa fie foarte lejera mai ales daca mergem la culcare direct dupa masa fiindca stomacul nostru nu are timp sa digere . Poti combina mancarurile din cate stiu pestele este cea mai lejera carne si de aici o poti combina cu ce simti ca ai vrea sa mananci iar  la final mananca un mar ,  acest fruct te va ajuta sa digeri mai repede . 

     Intre mese poti ciupi cate ceva precum o briosa , un corn sau un iart cu cereale musli ..... Deja ma ia foamea ! !! 
      Eu mi-am dorit un stil de viata cat  de cat sanatos daca stii sa te joci si sa combini alimentele poti avea un stil de viata sanatos fara prea mare efort , dar nu uita cele 3 reguli importante pentru sanatate pe care le auzi mereu la TV si la radio:

 ● Consumati cel putin 2 litri de lichide la zi

●Evitati excesul de zahar ,sare si grasimi.

 ● Faceti cel putin 30 de minute exercitii in fiecare zi .

 Asadar prieteni dragi voi ce retete secrete aveti pentru a mentine un stil de viata sanatos ? 
    Articolul participa la proba 16 din campania SuperBlog2016!!! 

2 comentarii:

Bine v-am regăsit! !!

Spring SuperBlog 2018

Salutare , salutare ....Sunteți pregătiți ?  Pe locuri , fiți gata  Start !!!  S-a dat startul la cea mai interactivă și frumoasa compet...